Voor Bastion Hotels maakten we twee gepersonaliseerde e-mail campagnes met kerstwensen voor de vaste klanten van de hotelketen. Beide campagnes verwezen naar een eigen landingspagina in hetzelfde thema en linkten vervolgens naar de website van Bastion Hotels.
Bewegende groeten per mail
De eerste campagne voor Bastion, voor de feestdagen van 2013, verwees naar een landingspagina met een scroll-effect, waarbij de klanten kennismaakten met een nieuwe hotellocatie in de buurt van Schiphol.
Het gebruikte scroll-effect, ook wel parallax effect, is een techniek waarbij verschillende beeldelementen op verschillende snelheid bewegen als de gebruiker de pagina scrollt. Daardoor ontstaat een ruimtelijk effect. Door hier slim gebruik van te maken wordt de gebruiker als het ware de pagina in gezogen. Deze techniek leent zich goed voor story telling, presentaties en actiepagina’s. Hieronder een video weergave van het effect op de landingspagina.
De tweede campagne had een landingspagina met kerstwensen en een videoanimatie en informeerde de klanten over Bastions sponsorproject voor de Parijs-Dakar-race. De animatie is gemaakt door de getalenteerde crew van Bigpixel Animation Studio.
Hieronder de animatie op de landingspagina van de campagne 2014.
Voor beide campagnes leverden we na afloop statistische rapporten over mailopeningen, kliks en bezoeken aan de landingspagina’s.