Voor het “Groente en Fruit” project van de Stichting Wijkbedrijf Selwerd hebben we een social media-campagne opgezet en uitgevoerd.
Het doel van de campagne was om gedurende 15 weken de aandacht te vestigen op het project door wekelijkse berichten op Facebook en Instagram. Iedere post bestond uit een foto van vers fruit of groente en bijbehorende tekst met een link naar de projectpagina.
Verse producten
Stichting Wijkbedrijf Selwerd organiseerde wekelijks een markt met vers fruit en groenten op hun locatie in de wijk. In samenwerking met een lokale boer konden bewoners hun verse producten voor zeer betaalbare prijzen vooraf bestellen en tijdens het ophalen van hun bestellingen genieten van gratis koffie en een praatje maken met buren en het personeel van de stichting.
Het project had tot doel betaalbaar vers voedsel voor de buurt te bieden, lokale voedselproductie te ondersteunen en interactie tussen de bewoners te bevorderen. De wekelijkse berichten vestigden de aandacht op het project en herinnerden bewoners eraan hun online bestellingen te plaatsen. We hebben het projectteam geholpen met de campagnestrategie, de teksten, en de beeldselectie en de geautomatiseerde planning van de campagne verzorgd.