Stichting Wijkbedrijf Selwerd helpt bewoners van Selwerd bij het ontwikkelen van activiteiten ten behoeve van henzelf en hun buurt.
Onderzoek in de buurt liet zien dat de zichtbaarheid en herkenbaarheid van het Wijkbedrijf niet optimaal was. Daarnaast was er behoefte aan een overkoepelende communicatiestrategie.
We hebben een communicatiestrategie en een nieuwe geïntegreerde visuele identiteit voor Wijkbedrijf Selwerd gecreëerd. Op basis van deze belangrijke lementen hebben we ook een nieuwe website voor de organisatie ontworpen.
Wie is het wijkbedrijf
Op basis van de doelstellingen van de organisatie, een inventarisatie van de situatie in de buurt en beschikbare cijfers, werd een actieplan opgesteld waarin verschillende doelgroepen, middelen en meetbare doelen werden gedefinieerd. Hieruit volgde een concrete communicatieplanning.
Betere zichtbaarheid
De aard van de organisatie verlangt dat het Wijkbedrijf een veelzijdige huisstijl heeft, waarbinnen de verschillende projecten de vrijheid hebben om hun eigen sfeer te creëren. Heldere kleuren en uniforme typografie zorgen ervoor dat de herkenbaarheid van het Wijkbedrijf in de buurt wordt versterkt en gegarandeerd blijft.
Er werden bouwstenen, sjablonen en voorbeelden gemaakt voor de vrijwilligers en managers van de projecten om hun eigen promotiemateriaal samen te stellen.
Een nieuwe website
Het ontwerp van de nieuwe website voor het Wijkbedrijf benadrukt toegankelijkheid en een uitnodigende sfeer. Foto’s van bewoners, vrijwilligers en medewerkers tonen het menselijke gezicht van de organisatie, en de teksten nodigen mensen uit om contact op te nemen. Ook niet-Nederlandstalige buurtbewoners hebben toegang tot essentiële informatie.